Category Archives: Uncategorized

Ism 51,6 bekräftar LTG

Ism kom in på 51,6 mot väntat 50,5 och föreg 50,6. Det är en fantastiskt bra siffra i dagar som de här. Börserna prisar i stort in att vi är på väg mot recession, men denna siffra säger att vi … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer

Kommande vecka

Förutom den grekiska skuldsagan är det en viktig vecka på data fronten. Igår kom kinas officiella pmi siffra. Den var in line. http://www.gov.cn/english/2011-10/01/content_1961678.htm Imorgon måndag kommer us ism för september, man väntar sig 50,5 mot föreg. 50,6. Den här siffran … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Detta bådar gott!

Börsen vill inte stiga och jag vet inte varför… men både Chicago PMi, som varit en utmärkt guide till ISM, kom in starkt! Index från inköpscheferna i Chicago steg till 60,4 i september, från 56,5 föregående månad. Analytikerna hade räknat … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 9 kommentarer

Dagens skörd

Sista handelsdagen i kvartalet och vi har sett konstiga rörelser hela veckan… windowdressing! China HSBC PMI kom inatt. 49,9 vilket var samma som månaden innan. Prelvärdet hade indikerat 49,4. Så detta borde ses som good news. Analytiker på hsbc sa … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Vad tror ni händer…

om det kommer NY POSITIV (på riktigt, action inget snack) info kring Grekland och Eurokrisen?

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Köp Xact Bear

Lite skämt lite allvar… OM vi går in i en ny recession (som inget vet säkert om vi ska) så riskerar du inte bara att se din aktieportfölj att sjunka (om du har nån!!) utan även se din fastighet sjunka … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Hur kan man vara NEUTRAL?

För er som följer bloggen vet att jag är NEUTRAL. NEUTRAL för mig är 50% aktier 50% trygga tillgångar som är okorrelerade aktier. NEUTRAL positionering är egentligen subjektivt, men det är någonstans mellan All in Equity eller All out Equity. … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Jag noterar att 850 inte var så viktigt utan intradagvollan, orsakad av oroliga marknader, är så hög och ska därför tas med en nypa salt. Verkar som om Stängning under 860 kan vara det som triggar en äkta säljsignal. på … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Turbulenta tider…

Detta inlägg är egentligen ett svar på det som sägs bland kommentarerna i förra inlägget… men jag tror fler kan vara intresserade! https://kortsikt.wordpress.com/2011/09/23/eller-sag-vi-precis-en-klassisk-fint/#comments ”Räntemarknadens” case är kristallklart och har varit så länge. När du också säger att du i första … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Eller såg vi precis en klassisk fint?

Återhämtningen de senaste två timmarna, och möjligheten till reversal måste få mig att flagga att vi kanske inte har fått någon teknisk sälj signal idag, trots allt. Visst, allt kan hända i helgen med tanke på G20/Grekland…. men ändå, att … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 5 kommentarer