Category Archives: Uncategorized

Lägesrapport!

FED var uppenbarligen nöjd med tillväxten i Q4, men de vågar inte extrapolera den framåt utan säger istället de beredda med QE3 och lämnar ett semilöfte om att styrräntan ska förbli låg till 2014. Vad säger de egentligen? Tja, att … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Kul kille (som dessutom har haft rätt många gånger)

Enjoy http://www.arabianmoney.net/us-stocks/2012/01/24/dow-to-fall-to-8000-this-year-says-joseph-granville/

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Vad händer med vinsterna 2012?

Vi får inte betalt för att pricka BNP prognoser! Vi får betalt eller ej utifrån börsrörelser och utdelning. De förstnämnda är ju väldigt sentimentsstyrt kortsiktigt så det kan vi lika gärna skita i. Det är lite kast med tärning över … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Optimismen kring USA är påtaglig

Penser illusterar detta med 3 bra chart! Självklart kan ja bara hålla med, men jag har två invändningar till optimismen jag sett hittills. 1, Konsensus är att Europa går in i recession på 0-(-1%). Den typen av ”grunda” recessioner tror … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Ny vecka

I veckan riktas fokus mot Ecofin mötet/Grekisk uppgörelse, men även FED mötet på onsdag är viktigt! Tyska IFO på onsdag spelar även roll!

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

ECB och LTRO

Det är över 3 veckor sedan ECB lanserade LTRO (Long term refinancing operation) på 489 mdr EURO. Historiskt rekord, Sedan dess har marknaden i mångt och mycket rallat på detta. Senast man gjorde det var i juni 2009 med 442. … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Har vi sett toppen?

Jag har faktiskt ingen aning. Med tanke på hur man ligger så hade det ju varit ganska angenämnt. 🙂 Nåja, jag noterar att Dollarn och US 10yrs faktiskt slagit om till lite RISK ON de senaste två dagarna. De här … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

CS höjer target (suck)

Men jag måste erkänna att jag inte riktigt kanske förstår omfattningen av ECB 3 åriga lån. Men det är jag inte säker på att marknaden gör heller! 🙂

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

En bild säger mer än tusen ord

Den här är bra! Visst det kan vara annorlunda den här gången, men finns det nåt som talar för det? I så fall har jag missat det! Optimistera hävdar också att den klassiska TED spreaden har toppar ur och kommer … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Tekniskt avgörande läge

Usa fortästter upp ikväll påhejad av allehanda positiva data. Eller rättare sagt en salig blandning av halvviktig och närstintill oviktigt info, där gemensamma nämnaren är att den inte är särskilt ledande, dvs den säger rätt lite om framtiden. Nåja, det … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar