Mest lästa inlägg
-
Senaste inläggen
- Low conviction
- Låt oljan flöda
- Löst skott?
- Köp på ryktet håller i sig
- VIX bryter ner med oljan
- Var 7500 toppen?
- Börser följer vinsterna
- Det har övergått till Fomo pain trade
- Det halvfulla glasets marknad
- Rekyl hade varit rimligt
- Nytt men bräckligt läge
- Deadline?
- Stark jobb data skulle vara ett problem.
- Sprickor i kristallen – Vi behöver nåt positivt inom kort
- Marknaden bettar på att det löser sig
- Deppigt till tusen
- Allt handlar om leverage mot Kina
- Kan VIX falla tillbaka igen?
- Viktig makro vecka
- Dollarn i fokus
Arkiv
- juni 2026
- maj 2026
- april 2026
- mars 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augusti 2025
- juli 2025
- juni 2025
- maj 2025
- april 2025
- mars 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augusti 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- mars 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augusti 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- mars 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augusti 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- mars 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augusti 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- mars 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augusti 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- mars 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augusti 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- mars 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augusti 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- mars 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- mars 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augusti 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- mars 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augusti 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- mars 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augusti 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- mars 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augusti 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- mars 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augusti 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- mars 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
Blogroll
-
Senaste kommentarer
- GaStan om Low conviction
- Lars om Low conviction
- GaStan om Låt oljan flöda
- Styrbjoern om Låt oljan flöda
- GaStan om Låt oljan flöda
- AndersF om Låt oljan flöda
- GaStan om Låt oljan flöda
- AndersF om Låt oljan flöda
- Carl om Löst skott?
- GaStan om Löst skott?
Kortsikt
Category Archives: Uncategorized
Definiera Bull market
Alla vet att en Bull eller Bear market definieras som att det går upp som fan, eller ner som fan! Men vad kräver vi för underliggande faktorer? 1, Stora nettoflöden till Aktier, och allmän övervikt realtivt andra tillgångsslag. 2, PE. … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
MS smygbaissar
MorganStanley väljer att reducera vikten i EM och DM. Okej, de tror inte på någon större uppgång härifrån, MEN ingen större nedgång heller. 🙂 Lite som Goldman väntar de sig flat marknad kommande 3-6 månader. (Då tror de alltså inte … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
Rätt kul video
Dem har faktiskt missat en grej…. och det är att än så länge står DM för 70% av världens Privatkonsumtion. Visst, företag kan investera och regeringar stimulera, men tids nog måste det hamna på slutkonsumentens tallrik. De är fortfarnade beroende … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
1 kommentar
Dagens skörd
Då var det fredag igen och Tyska IFO, som kanske är Europas viktigaste ledande indikator, trillande precis in! 107,6 mot väntat 106,5, och förra månadens 106,8. Detta är urstarkt. Vi hade en viss känning på detta igår: GERMAN OCT SERVICES … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
Japan och Deflation, Bernanke har all rätt att vara rädd!
Först några chart över vad som hände i Japan… Jag kan förstå varför Bernanke är rädd för fallande priser, eller DEFLATION. Han kommer trycka pengar så länge som han ser minsta risk för deflation, sanna mina ord! Jag är livrädd … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
Största NON Koncensus inför 2011
Tänk om den Amerikanska konsumenten skulle resa sig ur askan som fenix nästa år och börja 1, konsumera och 2, ta upp nya lån. Det är förmodligen den i särsklass största NON-konsensus tanken på marknaden!!! John Wilmot, chefsstrateg på Fixed … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
2 kommentarer
Goldman sätter siffror på lower trending growth
Jag tycker faktiskt GS är spot on vad det gäller mitt konjunktur scenario för 2011. Vad gäller börsutvecklingen är jag något mer optimistisk än dem!
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
Nattens Kina data
Data från Kina visade: BNP Q3 9,6% (väntat 9,5%, och 10,3% för Q2) Helt okej siffra som supporterades av stark Retail Sales 18,8% (väntat 18,5%) samtidigt som Industriproduktionen var 13,3% mot 14% väntat. Den kanske viktigaste siffran var CPI, Inflation … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
Sverige – världens nöjdaste land
Jag är inte politiskt förankrad, faktum är att jag tycker politik är rätt trist.. särskilt i Sverige som dels är en 1, så öppen ekonomi 2, liten ekonomi och 3 med stort beroende av omvärlden. Visst, politikerna kan göra en … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
2 kommentarer
Hot mot marginalerna 2
Världen förändras snabbt EM står för ungeför halva kakan idag…. och detta har mer eller mindre hänt under de sista 10 åren! Vad gäller konsumtion av råvaror och energi har kartan ritats om. Se nedan Varför är detta unikt? Jo … Fortsätt läsa
Publicerat i Uncategorized
Lämna en kommentar
