Category Archives: Uncategorized

Nästa vecka

En hel del smått och gott…. men inget som ”Rock the world”, så kommer bara datan in pretty much in line… så gungar vi väl vidare med en dragning uppåt! Viktigast är: Kina i helgen, Detaljhandel i US (men det … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Strunta i dålig Payroll

Förra veckans dåliga sysselsättningsdata från USA ska man ta med en smula salt om man frågar ING. Jag bifogar hela stycket!!! Om de har rätt elller ej vete tusan, men sysselsättningen i USA nästa år ser jag som kanske den … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Kommer ni ihåg gamla goda 90-talet. Då letade man tillväxtbolag för glatta livet. Bransch eller marknad spelade inte så stor roll, bara det växte. Tråkiga stabila bolag med utdelningar fanns inte på kartan. Hela tillväxt nojan kröntes med IT bubblan … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Korrelationen Helge

Aktiemarknaden har alltid älskat att titta på korelationen mellan marknaden och andra faktorer. Så här har korrelationen ändrats mellan några av de viktigaste och trots att den finansiella stressen avtagit rör sig aktier i grupp med mycket hög korrelation… egentligen … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Summering av Q310

■3Q Earnings season effectively done — 496 or 99.2% of S&P 500 reports in so far. ■Strong earnings season, with a median EPS surprise of 4.92%, and a 3.74 surprise ratio. While those numbers are down from earlier in the … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Kina med lite perspektiv?

HSBC har precis publicerat en rapport på 270sid, suck. Jag fastnade för nedan bilder!

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Konsensus i EM är inflation… inflation innebär högre räntor, och oftast medioker börsutveckling. Tittar man på M1 i Kina har den inte varit så stark under året. I regel är den en bra termometer på hur het ekonomin egentligen är. … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Bush skatten förlängs och aktier rallar vidare uppåt! Intressant att VIX bryter ner… Kortsiktigt luktar det väl lite bränt… det är väl bara dollar och asien som inte handlas på ATL resp ATH. Tror som sagt att det kan finnas … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Goldman, världens viktigaste firma

http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1685159581&play=1 se filmen!! Översatt till Svenska marknaden har jag målet 1280+/- 10 punkter fram till Maj… därefter potentiell korrektion. Korrektionen bestäms av: 1, om inflöden från fixed income till aktier inte går snabbt nog och/eller 2, vinsttillväxt inte ser ut … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Onsdag kl 10

Trodde det skulle bli en trist vecka tills jag såg det här http://carnegielive.se/ Detta är ju skitkul!!!! Vad ska ni fråga? Mina förslag är, 1, Vad står oljan i om 12 månader 2, När, halv statliga, Ryska olje-och gas bolag … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer