Category Archives: Uncategorized

Amerikanska huspriser enl Case Shiller

-1,9% YoY mot väntat -2,5 och föreg -2,6 enligt Shiller.. bättre, men egentligen betyder att priserna är fortsatt flat… sedan 3 år faktiskt! Tittar man kortsiktigt så har prserna fallit sedan mitten på 2011, men ser nu ut att vända … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

En del av mitt LTG case bygger ju på att hushållen, i synnerhet de Amerikanska, har för mycket lån. Deutsche Bank har tittat på detta och menar skuldsättningen kommer nå ner till trenden nästa år, för att sen bottna under … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Usel Philly

Philly Fed var gryymt dålig!!! -16,6 mot 0,0 väntat och -5,8 föreg. Frågan är om det är urbottningen eller den verkligen flaggar för betydligt sämre tiden än vad vi kanske anar? Kommer ni ihåg augusti siffran förra året. Den skrämde … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Dagens skörd

FED förlängde Twister, men det räckte inte för att blidka marknaden riktigt… samtidigt är OMX bara ner en halv idag så det kan mycket väl vara kraftsamling innan fortsatt uppgång!?!? Nu till det viktiga… Europa står i lågor, och då … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Hur många har ritat de här strecken?

Visst, mycket handlar om FED förnyar Op. Twist, vad som händer med Europa och spanska och italienska yields, hur kommande förhandlingar med den nya regeringen i Grekland utvecklas…. osv Men rent tekniskt så blev just den där ”säljsignalen” i månadsskiftet … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Det är mycket enkelt ;-)

Börsimplikationerna blir följande: Lågkonja: Negativ vinsttillväxt + Multipel kontraktion = Svag börs Tillämpbar strategi; stay liquid! Högkonja: Positiv vinstutveckling + Multipel Expansion = Stark börs Tillämpbar strategi; Buy and hold! LTG: Flat vinstutveckling + Sentimentsstyrd Multipel expansion alt kontraktion = … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Spanska räntorna går över 7%, de Italienska 6%… och marknaden skiter högaktningsfullt i om Grekland har någon regering eller ej. Vi behöver en hållbar lösning med samtliga länders finansiering samt garantera banksystemen, och klockan tickar!!!! Det veckogamla spanska bankpaktet räcker … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Då var valet avklarat, och ND tog hem flest röster – Check? Inte riktigt, även om om ND bildar regering med sossarna kommer de inte ha majoritet. Det blir knepigt att driva genom saker i parlamentet och det skulle inte … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

NY Fed index kom precis, 2,3 mot 13 väntat och 17 föreg. Svagt… men tittar man på chartet nedan så är det svårt att dra några större slutsatsen än att ekonomin knappast blomstrar, men knappast kapsejsar heller! Sen kom US … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Ska jag skratta eller gråta…

CS filosoferar lite över det grekiska valets utslag och effekter på aktiemarknaden. I mina ögon är det knappt seriöst, så man ska ta det med en stor nypa salt. Global equity strategy: Greek election scenarios, but other issues matter more … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar