Category Archives: Uncategorized

Dagens skörd

Baissen fortsätter! TA är knepigt, fick rätt att vi skulle testa 1000-1010.. fick fel att 955 var botten 🙂 Tekniska funderingar Var står vi nu? Tja, frågan som jag ställer mig (och många andra också för den delen) är om: … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer

Mycket svag NFP – indikerar en BNP på ca 1%

Först ut var NFP, 69k mot väntat 150k och föreg. 115k. Riktigt jävla dåligt. MEN komihåg, detta är en siffra som beskriver NULÄGET, den är inte leading. Men det är klart, avvikelsen leder till revideringar som kursmässigt får effekter i … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 7 kommentarer

Skuld(efter)festen

På Stockholms finansscen är det gråmulet, och man tjänar inte samma pengar som för ett par år sedan. Men det finns några undantag, bla. dem som säljer företagsobligationer… där är det fest. Det har skrivits en del, men jag tycker … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

I natt kom den officiella China PMI för maj. 50,4 mot väntat 52 och föreg. 53,3. HSBC China PMI kom också, 48,4 mot föreg 49,3. SVAGT!!!! Dock ingen recession utan snarare bara soft patch, dvs minst 7%. Marknaden verkar ändå … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Det är allmänt RISK OFF, dollarn fortsätter att stärkas och US 10yr trs bond noterat Record LOW. Börsen står och stampar…. Imorgon kommer det viktig sysselsättningsdata från USA, men redan idag har vi en del mätningar som tar tempen på … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens data!

I eftermiddags kom huspriserna i USA i form av CaseShiller. Dem kom in på -2,6% YoY mot väntat -2,6% och föreg -3,5%. Tittar man på dem i absoluta termer så är de STABILA. Det är neutralt skulle jag säga, fallande … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

IFO mfl

Sorry för sent inlägg. Förra torsdag kom en radda data som överlag inte var så stark, men inte heller avvek nämnvärt från konsensusbilden. Marknaden tog det med en axelryckning och stängde tom uppåt. Det handlar om att marknaden helt och … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Det är fler än jag som fattat detta!

http://di.se/Artiklar/2012/5/23/268115/USA-CBO-VARNAR-FOR-RECESSIONSRISK-2013—WSJ/ Framöver kommer detta vara oerhört viktigt. Dess effekter kommer vi kunna se på Consumer Confidence (Michigan samt Conference Board), Real M2% samt Kreditutgivning YoY%. Sjuukt viktigt som sagt och utfallet kommer påverka din aktieportfölj.. sanna mina ord! ps. I … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Tekniska funderingar

Har tagit del av en del TA analyser på sistone och föga förvånande är samtliga negativa till börsen… huvudbudskapet är att det ska fortsätta ner. Jag förstår dem, en fallande trend är en fallande trend. Dessutom var det negativt att … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

På rätt väg…

Historiskt vet vi hur priset på drivmedel har hämnat den amerikanska tillväxten, och till och med puttat över den i recession, och därför är det en relief att se…. Hur mycket som är borttynande Iran riskpremie, inprisning av en svag … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar