Author Archives: GaStan

Profilbild för Okänd

About GaStan

Ga Stan bloggar här under rubriken "Kortsikt's blogg". GaStan är en medelålders gift man bosatt i Stockholm och verksam i finansbranschen.

Inflation DAY

1430 kommer US CPI från USA…. Jag tror så här… Försvagas Dollarn mot 1,10EUR igen, då kommer SPX ta fart och röra sig mot 4,400 Förstärks Dollarn mot 1,05 EUR så kommer resan gå söderut i första hand till 3800 … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 51 kommentarer

Bevis på bostadsprisernas utveckling

Det här tror jag många svenskar kommer tycka är intressanta grejor. 1—————–Bostadspriserna ska ner Som många av mina kära läsare vet uppdaterar jag månadsvis bostadsprisernas utveckling i Sverige vis i vis bostadsobligationens utveckling, som jag hävdar är den ultimata bäraren … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 40 kommentarer

Inget annat än Björnrally

Varit på resande fot, och sen åkte man på en riktigt feber vid hemkomst. Man cold när den är som sämst! Sedan oktober har vi haft ett björnrally som jag helt felaktigt trodde var slut i början på december. Men … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 27 kommentarer

Spänn fast er!!!

Riktningen är uppåt, pain trade ligger på uppsidan, så bara av den anledningen borde det fortsätta upp i veckan. Men fav vet. FED borde ge ett väldigt hökigt budskap, som kan få räntor och dollar att studsa. Det borde inte … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 60 kommentarer

Ännu en lugn vecka

Den här veckan är också ganska lugn, även om det ibland har rörts sig rätt mycket veckan efter OPEX. Flash PMIs typ, som marknaden brukar ta med ro givet att det inte är en stor avvikelse. Vi har även svensk … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 30 kommentarer

Transportsträcka

Idag är USA stängt, och hela veckan är förhållandevis lugn. En del rapporter och tal från FED ledamöter. På fredag är det OPEX. Skulle inte förvåna mig om marknaden hålls under vingarna så att alla med skydd inte gör några … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 47 kommentarer

Redan nytt björnrally?

Nej jag tror inte det. I december trodde jag det fanns goda chanser på ett uppställ mot 3900-3950 innan januari skulle bjuda på nya börsfall. Säsongseffekter skulle kunna få en självuppfyllande effekt. Nu blev det inte så utan vi konsoliderande … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 45 kommentarer

Nya året rivstartar med viktig data vecka

SPX lär testa 3600 i januari. Jag tror även att risken är stor att vi ska ner till 3250-3350. Men detta kräver en fundamental anledning, typ Data eller nåt. Case att det ska ner under Q1 bygger på att räntor … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 33 kommentarer

Sista rycket

Hoppas ni har haft en fint julfirande och god fortsättning. Fyra dagar kvar på året, och rent säsongsmässigt brukar det vara starkt. Men det är såklart inget man kan lita på. Mitt base case är att vi gör ett sista … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 33 kommentarer

Julstöket lär fortsätta

Marknaden är översåld, har passerat Fib38 och nästan nuddat vid Fib50, och kommer studsa upp mot 3900-3950. Därifrån är mitt base case att det vänder ner igen med target 3600-3700. Om det fortsätter upp och stänger över 4020 då var … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 35 kommentarer