Category Archives: Uncategorized

Data skörd….

Inflationen var bang in line… 2,9% gör det väldigt svårt med Stimulanser. Men det kanske inte behövs? 😉 STOCKHOLM (Direkt) Konsumentpriserna i USA steg med 0,4 procent i februari, jämfört med månaden före. Jämfört med samma månad 2011 steg KPI … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

ECRI ger inte upp sitt Recession Call… men beroende på NÄR de väntar sig recession är också helt avgörande för om man ska bry sig överhuvudtaget! WHY THE ECRI’S RECESSION CALL STANDS Frågan jag ställer mig är… Den dåliga börsen … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Färsk data….

Empire var bättre än väntat.. men den viktigaste komponenten, New order, var svag. STOCKHOLM (Direkt) Affärsförhållandena för industrin i delstaten New York förbättrades i mars jämfört med månaden före. Federal Reserve New Yorks Empire State Manufacturing Index steg till 20,21 … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Gör dig själv en tjänst – läs den här!

Vad är konsensus idag? Europa går dåligt, Kinas tillväxt kanske mattas av snabbare än väntat, MEN USA går från klarhet till klarhet, vilket känns skönt med tanke på att det är världens största ekonomi. I USA har Utlåningen har kommit … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Fortsatt ganska konstiga rörelser… Två åringen och Tio åringen är starka… detta är positivt för aktier http://www.marketwatch.com/investing/bond/2_year http://www.marketwatch.com/investing/bond/10_YEAR Samtidigt är Dollarn förbaskat stark. Visst USA ser ju relativt starkast ut globalt sett, och korrelationen mellan börs och dollar har svängt … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

OMX är uppe och tafsar på motståndet kring 1113 igen. Detta till följd av bankrally i USA igår som triggades av att JP Morgan höjer utdelning och köper tillbaks aktier. I Kina var PM Wen ute och talade om att … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Aktier går alltid upp på lång sikt, yeah right!

Detta vet nog de flesta att det inte är sant. Det har åtminstone det senaste 12 årens börs visat att det inte gör. Men detta är ingen tillfällighet. Se chart nedan över S&P500 rullande 10års avkastningar. De flesta jag känner … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Dagens skörd

Vixen droppade som en sten igår! Det gillar haussarna! http://www.bloomberg.com/quote/VIX:IND Men varför ligger dollarn på 6,80… den borde vara närmare 6,50 and falling om allt är så bra? En erfaren vän sa till mig, Glöm någon större REKYL, don’t be … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Xact Bear, inte så straight forward som alla tror!!

Många är intresserade av att specka i marknaden, och skydda sin portfölj mot sättningar i marknaden. Xact Bear känns logisk och lockande men efter en eller två investeringar blir det inte så bra som planerat. Det är inte alla som … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Dagens skörd

Ny vecka, nya tag Intressant är US Detaljhandel på tisdag, Empire och Philly Fed på torsdag samt US CPI på fredag. Utöver detta är det nog många som följer hur det går med Greklands räddningspaket på 130 mdr. Noterar att … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar