Category Archives: Uncategorized

Idag ska det röstas!

Konsensus är att det ska gå vägen! Men det finns ju alltid ett ”what IF” så här skriver Handelsbanken… What IF The Greek parliament is about to vote on the medium-term ”austerity” package on Wednesday afternoon (to be followed by … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Tekniskt förvirrad

En vändning i Sverige kring de här nivåer, typ 1040-1060, hade kännts klockrent om man tror på en okej höst osv. Nästa viktigare stöd är först vid 920 men även 870 känns viktigt. Dit är det 15-19% nedgång. Vi har … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Dagens skörd

Mediabruset handlar mest om den Svarta svanen, dvs Grekland… booring. Vet ni hur man vet att det är en Black Swan? Jo för att 1, finns det i princip lika många potentiella outcomes som det finns expertuttalanden 2, när det … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Dagens skörd

Ny vecka nya tag! Fokus under veckan ligger fortsatt på Grekland. Det ska röstas imorgon.. sen får vi se! ISM på fredag är viktigt… känns som om konsensus ligger för högt! Frågan är om det är sista spiken ner i … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Dagens Midsommar skörd

FED mötet var verkligen en NON event. Ben konstaterar att återhämtningen och tillväxten är svag…. goddag yxskaft… men att core inflation är på en tillfredställade nivå… goddag yxskaft…. och att situationen därför skiljer sig markant mot 2010 då tillväxten var … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Dagens grek

GREECE – confidence vote – A total of 155 vote in favour (out of 300 & 143 against) – the most likely outcome – this scenario is mildly +ve for risk in the very short term. Now focus is likely … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer

Dagens skörd

Om grekland tvingas till default sägs det att risken att Portugal och Irland också åker med är skyhög. Det känns inte otänkbart. Problemet är inte Grekland+Portugal+Irland. De är för små i sammanhanget… det är de potentiella effekterna av spridningseffekterna! Ska … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Varför positiv?

Än så länge tror jag fortfarande på att man ska ha aktier… Men låta oss bena upp det. Varför ingen recession: 1, Kina bromsar in, men det är självvalt. Jag underskattar inte konsekvenserna av inflation och överhettning men Kina har … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Worse case II

Om det nu, mot förmodan, skulle vara så att det är bara början av problemen vi sett hittills… dvs ISM, PMI och allt vad de heter vänder inte upp i slutet på sommaren utan fortsätter att förvärras och indikera att … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

En sommarnöt?

Överallt går det baissiga tongångar… Men har ni sett Brenten, eller kopparn eller stålproduktionen. Visst, de har också gått ner och handlas inte längre på ATH… men de håller ändå emot ganska väl. Om vi nu tror på ett kraftigt … Fortsätt läsa

Betygsätt detta:

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer